Monday, July 9, 2018

Pelaburan Kereta Sendiri




Pelaburan Kereta Sendiri



Menggunakan kereta sebagai satu alat menambahkan pendapatan boleh dilakukan jika kena dengan cara-caranya. Sebagai contoh seperti menggunakan kereta untuk dipajakan kepada syarikat sewa kereta dalam tempoh tertentu. Ia nampak satu perniagaan yang mudah tapi kena tahu selok belok perniagaan ini dahulu agar tidak tertipu dengan pemajak kereta. Carilah syarikat yang mempunyai reputasi baik dalam perniagaan mereka. 

Sebagai contoh syarikat kereta sewa murah KLEZCAR yang mana menerima banyak pujian dan maklum balas positif di atas perkhidmatan yang dilakukan.Walaupun jika ada perkara negatif terutama dalam perkhidmatan, tindakan pantas akan dilakukan bagi menangani masalah tersebut.

Ada banyak cara pembahagian keuntungan dilakukan, oleh kebayakkan syarikat di Malaysia dan syarikat KLEZCAR menggunakan kaedah Mudharabah. Pemberian keuntungan bersih dengan formula 30:70. Di mana 30% akan diterima oleh pemilik kenderaan manakala 70% akan diambil syarikat KLEZCAR. Sebelum mengatakan ia tidak banyak yang diperoleh,  jumlah itu sebenarnya telah ditolak dengan 'instalment' bulanan, 'roadtax' kereta , 'mantainance' dan segala masalah yang berkaitan dengan kereta.

Di bawah adalah pergiraan ringkas keuntungan bersih pemilik kereta.

 Kita gunakan kereta Myvi sebagai contoh.

Jumlah sales yang dapat pada bulan itu adalah RM 1900.00. Katakan jumlah kos semua instalment bulanan, roadtax, maintenance serta lain-lain kos bersamaan RM 900.00.

Jadi pengiraan keuntungan yang diperoleh pada bulan itu bersamaan = 

Jumlah sales - Jumlah kos bulanan iaitu RM 1000.00,Seterusnya bahagikan mengikut sistem 30% : 70%. Pemilik kereta akan mendapat RM 300.00 wang bersih tanpa perlu buat apa-apa. Itu hanya bagi satu kereta, bagaimana pula jika anda pajak 2 atau 3 kereta?, banyak juga  perolehan untuk satu-satu bulan kan.

Jika berminat untuk memasuki perniagaan ini yang memberi pulangan menguntungkan, boleh isi borang pra-pendaftaran di bawah dengan hanya menekan gambar. Kami akan menghubungi semula anda jika kami masih atau memerlukan tambahan kereta di syarikat KLEZCAR yang semakin berkembang.




pra-pendaftaran ke pajak klezcar




No comments:

Post a Comment